De arrogantie van een bedrijf als TomTom is niet te beschrijven. De klantenservice laat je gewoon barsten, nadat zij hun verplichting hebben gedaan en je een reparatievoorstel met alle benodigde papieren hebben gemaild.
Op de uitleg welke problemen er ontstaan om je te verplichten gebruik te maken van een als slecht staand koeriersbedrijf gebruik te moeten maken helpt niet. Het gevolg is volledig radiostilte.
Als Nederlander woonachtig in Griekenland heb ik de CEO, H. Goddijn rechtstreeks aangeschreven. Na het verstrijken van de gestelde termijn om te reageren, heb ik een maand later opnieuw een herinneringsbrief verstuurd met Track and Trace.
Toen bleek dat deze brief in ontvangst was genomen, kreeg ik een paar dagen later opnieuw van die klantenservice een pakket papieren gemaild met het dringende verzoek contact op te nemen met UPS om te regelen dat het apparaat kon worden opgehaald. Blijkbaar is er daar bij TT intern iets ondernomen. Maar de policy is dat klachten via de klantenservice worden afgehandeld. God zegen de greep.
Troost je met het idee dat die zoektocht op de site van UPS, om ergens contact te kunnen opnemen, net zo verlopen als die contracten met de TT klantenservice. Uitzichtloze energie verspilling. Daarbij komt nog dat er voldoende verhalen te vinden zijn over de reparatie van apparaten. Als je het überhaupt retour ontvangt, maar dan is er nog steeds hetzelfde probleem als waarvoor je het opstuurt voor reparatie. Ze doen alsof ze hun uiterste best doen je te helpen, maar de praktijk is volledig anders.
Mijn enige conclusie is dat wij, gebruikers van die TT navigatiesystemen als melkkoeien worden gebruikt. Dit heb ik ook in die brief aan die CEO zo gesteld.
> "Men hoeft geen econoom te zijn om te begrijpen dat omzet wordt verkregen door de verkoop van producten. En daar heb je, geld genererende éénheden voor nodig, in de volksmond ook wel klanten genoemd, en daar ben ik er één van.
Maar ik ben nu wel zover te denken dat TomTom meer geeft om jaarcijfers en het uitbetalen van dividend aan de aandeelhouders, dan serviceverlening en klantenbinding".<
Terwijl je op het internet gaat zoeken naar de negatieve reacties over TT, je toch als bedrijf zou moeten gaan inzien dat er iets serieus mis gaat. Ik blijf erbij dat de mogelijkheid om met de nieuwe GO apparaten en de MyDrive Connect koppeling om GPX-bestanden te importeren naar het apparaat iets goed misgaat.
Mijn oude GO5000, waar dezelfde GPX-bestanden in worden geïmporteerd, heeft geen enkel probleem. Ik blijf dan maar gebruikmaken van deze trouwe reisgezel.
Maar ja, ooit zullen ze wel gaan merken dat TT als bedrijf klanten gaat verliezen, maar dan ben ik allang afgehaakt. Ik verwacht ook helemaal niets meer van dat bedrijf om service te verlenen. Gelukkig was het maar 238 euro, maar ik ben klaar met deze zakkenvullersbende.
Ik blijf alles wel volgen en hopelijk komt er een keer een oplossing voor alle gedupeerden.