Rider 500 Telephone Issues

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TomTom Model(s)
550 Rider
Buongiorno, ho acquistato il tomtom rider 550, non riesco in nessun modo ad accoppiarlo all'App. my drive del telefono ( IPHONE 14 MAX) per rispondere alle telefonate, non compare l'icona del telefono sul rider 550, mi potresti aiutare?
Grazie
 
Buongiorno, ho acquistato il tomtom rider 550, non riesco in nessun modo ad accoppiarlo all'App. my drive del telefono ( IPHONE 14 MAX) per rispondere alle telefonate, non compare l'icona del telefono sul rider 550, mi potresti aiutare?
Grazie

Hello, I bought the tomtom rider 550, I can't in any way pair it with the App. my drive of the phone ( IPHONE 14 MAX) to answer phone calls, the phone icon does not appear on the rider 550, could you help me?
Thank you
 
Hi there @Lorenzoro -

If you pair the Rider with your iPhone WITHOUT the MyDrive app, traffic works perfectly!
You can even install the MyDrive app afterwards and use it for routing - but -
Just don’t pair your Rider within the MyDrive app!

Traffic will still work, MyDrive routing will work, the only thing that does not work will be the smartphone features (calls/sms) via the Rider. *(See below)**

First of all, go to your iPhone settings, then make sure

1. WiFi is Off.
2. Bluetooth is On.
3. Mobile Data slider switch is to the right and showing a green colour (On).
4. Turn on Personal Hotspot and within the settings, slide “Allow others to Join” to the right which then turns green, then in the popup that follows choose “Bluetooth and USB Only” and NOT “Turn on WiFi”

Essentially, using the “Bluetooth and USB Only” pairing hotspot in your iPhone settings allows for a single stable connection and has less of a drain on your iPhone’s battery and no overheating issues compared to the WiFi hotspot setting.

Next:
  1. - Delete the MyDrive app on your iPhone
  2. - Delete old Bluetooth pairings of the Rider on your iPhone
  3. - Connect the Rider to your iPhone via Bluetooth over the standard way (press the “No” request to download and use the MyDrive app to set up the Bluetooth connection)
  4. - DO NOT pair your Rider via the MyDrive app if you later decide to install
  5. - In your Rider settings, “forget” the current WiFi connection as this will only be required for downloads and likely to take priority over the Bluetooth connection.
  6. - Within the Rider Bluetooth menu settings for the connected iPhone, I have Data for Traffic & other services turned on but NOT for Smartphone messages or See who is calling and if your headset allows it, High quality (A2DP).
  7. - You are still able to install and use the MyDrive app (signed into your account) afterwards and use it for sending destinations/routing but importantly - don’t pair your Rider within the MyDrive app.
The problem lies within the MyDrive app (pairing through the app).

*Apple introduced new Bluetooth security permissions from iOS 13 and TomTom had tried to modify the MyDrive app to make the two separate Bluetooth connections work effectively for traffic data and calls/texts but currently remains unresolved.

I am using my Rider 500, (Sena 5s communication system and iPhone 12 Pro Max **paired directly for music/calls) this way successfully and no loss of the traffic connection.
 
Last edited:
Grazie per la disponibilita', il problema e' che non riesco a far comparire sul 550 l'icona del telefono, se qualcuno mi chiama io non vedo e non sento nulla sul 550, nonostante lo accoppiato seguendo le sue informazioni, alle cuffie sena SC1S, NON riesco AD IMPORTARE LA RUBRICA DEL TELEFONO AL TOMTOM,
GRAZIE mi puo' aiutare?
 
For those Rider helpers trying to read along in English vs lingua italiana:

"Thanks for your availability, the problem is that I can't get the phone icon to appear on the 550, if someone calls me I don't see anything on the 550, despite pairing it following your information, to the SC1S headphones, I CAN'T TO IMPORT THE PHONE BOOK TO THE TOMTOM, THANKS can you help me?"

@Lorenzoro
If you can use Google translate, it will save some time, and it usually does a reasonably good job.
 
Ciao @Lorenzoro -

Se abbini il Rider al tuo iPhone SENZA l'app MyDrive, il traffico funziona perfettamente!
Puoi anche installare l'app MyDrive in un secondo momento e usarla per il routing, ma...
Basta non associare il tuo Rider all'interno dell'app MyDrive!

Il traffico funzionerà ancora, il routing MyDrive funzionerà, l'unica cosa che non funzionerà saranno le funzionalità dello smartphone (chiamate/sms) tramite il Rider . *(Vedi sotto)**

Prima di tutto, vai alle impostazioni del tuo iPhone, quindi assicurati

1. Il Wi-Fi è disattivato.
2. Il Bluetooth è attivo.
3. L'interruttore a scorrimento dei dati mobili è a destra e mostra un colore verde (On).
4. Attiva Hotspot personale e all'interno delle impostazioni, fai scorrere "Consenti ad altri di unirsi" a destra che poi diventa verde, quindi nel popup che segue scegli "Solo Bluetooth e USB" e NON "Attiva WiFi"

In sostanza, l'utilizzo dell'hotspot di accoppiamento "Bluetooth e solo USB" nelle impostazioni dell'iPhone consente un'unica connessione stabile e ha un minore consumo della batteria dell'iPhone e nessun problema di surriscaldamento rispetto all'impostazione dell'hotspot WiFi.

Prossimo:
  1. - Elimina l'app MyDrive sul tuo iPhone
  2. - Elimina i vecchi accoppiamenti Bluetooth del Rider sul tuo iPhone
  3. - Connetti il Rider al tuo iPhone tramite Bluetooth nel modo standard (premi la richiesta "No" per scaricare e utilizzare l'app MyDrive per configurare la connessione Bluetooth)
  4. - NON accoppiare il tuo Rider tramite l'app MyDrive se successivamente decidi di installarla
  5. - Nelle impostazioni del tuo Rider, "dimentica" l'attuale connessione Wi-Fi poiché sarà necessaria solo per i download e probabilmente avrà la priorità sulla connessione Bluetooth.
  6. - All'interno delle impostazioni del menu Rider Bluetooth per l'iPhone connesso, ho attivato i dati per il traffico e altri servizi ma NON per i messaggi dello smartphone o per vedere chi sta chiamando e se l'auricolare lo consente, alta qualità (A2DP).
  7. - Puoi ancora installare e utilizzare l'app MyDrive (accedi al tuo account) in seguito e utilizzarla per inviare destinazioni/percorsi ma, importante, non associare il tuo Rider all'interno dell'app MyDrive.
Il problema risiede nell'app MyDrive (accoppiamento tramite l'app).

*Apple ha introdotto nuove autorizzazioni di sicurezza Bluetooth da iOS 13 e TomTom ha provato a modificare l'app MyDrive per far funzionare efficacemente le due connessioni Bluetooth separate per i dati sul traffico e le chiamate/i messaggi, ma attualmente rimane irrisolto .

Sto usando il mio Rider 500, (sistema di comunicazione Sena 5s e iPhone 12 Pro Max ** accoppiato direttamente per musica/chiamate) in questo modo con successo e senza perdita di connessione al traffico.
Grazie, ho eseguito alla lettera quanto hai scritto, ho associato sia il telefono che le cuffie tutto ok, non riesco a far comparire sul rider l'icona del telefono, la musica si sente nelle cuffie ma il telefono no.Se provo a fare una chiamata si sente solo nel telefono e non nelle cuffie.
grazie
 
Grazie, ho eseguito alla lettera quanto hai scritto, ho associato sia il telefono che le cuffie tutto ok, non riesco a far comparire sul rider l'icona del telefono, la musica si sente nelle cuffie ma il telefono no.Se provo a fare una chiamata si sente solo nel telefono e non nelle cuffie.
grazie
Thanks, I followed what you wrote to the letter, I paired both the phone and the headphones, everything is ok, I can't get the phone icon to appear on the rider, the music can be heard in the headphones but the phone doesn't. If I try to make a call is heard only in the phone and not in the headphones.
thank you

@Lorenzoro
It is OK to post in your native language but it is not fair to the others here to do that without an English translation in this English language forum.

@Lorenzoro Va bene postare nella tua lingua madre, ma non è giusto per gli altri qui farlo senza una traduzione in inglese in questo forum in lingua inglese.
 
Hi @Lorenzoro -

As stated above in my first posting:
Traffic will still work, MyDrive routing will work, the only thing that does not work will be the smartphone features (calls/sms) via the Rider -and-
Apple introduced new Bluetooth security permissions from iOS 13 and TomTom had tried to modify the MyDrive app to make the two separate Bluetooth connections work effectively for traffic data and calls/texts but currently remains unresolved.


Unfortunately, this means that using your iPhone with iOS 13+ and following my instructions, the on screen Rider telephone icon is not available nor is text to speech. If you had initially tried to link your iPhone to the Rider via the MyDrive app following TomTom’s instruction, this would have caused an intermittent/unreliable traffic/phone connection and many Rider owners were extremely unhappy about this, so the “workaround” to receive a stable traffic data link was effective.

*Note to Mod.- possibly move this posting to TT Rider Specific Issues.
 

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